// du läser...

#blogg100

TNT släpper ännu en cool viralfilm

TNT gör det igen.

Våren 2012 så började ett klipp dyka upp på nätet från en ihopklippt händelse som TNT i Belgien gjorde för att uppmärksamma de på plats, och de som ser klippet, på att TNT ger dig ”Your daily dose of drama”. Inspelningen går högst troligen under rubriken ambient reklam, d.v.s. en form av laglig och reglerad guerrilla. Dags dato så har klippet fått närmre 43 miljoner visningar på YouTube och räknar vi till alla kopior där ute så lär det vara många fler.

Nu har TNT gjort det igen, den här gången i Nederländerna. Upplägget är liknande men inte samma. Den här gången flyttas personerna från platsen och sätts i en ny kontext – en med lite mer drama.

 

 

Jag är verkligen ett fan av den här typen av marknadsföring, speciellt när man vågar brassa på så mycket att det verkligen blir bra kvalité. Dock hamnar den nya filmen en bra bit bakom den första. Man försöker för mycket. Upplevlesen för mig som ska sprida den här viralt (som jag gör nu, damn) är mycket mindre än tidigare och det som då kommer driva framåt är kopplingen och vetskapen om den första.

Tyvärr på ett så välsatt grundmanér.

 

Det här inlägget är en del av #blogg100 – en idé om att publicera en bloggpost per dag i 100 dagar.

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site