// du läser...

#blogg100

Coladrickande hunk – skjut mig eller leverera något magiskt

Nu är det officiellt. En rubrik sticker ut alldelses särskilt i dagens medieflod.

”Coca-cola light-hunken är tillbaka”.

Den tantsnuskige eller reklamintresserade kommer säkert ihåg filmen som blev lite av en nätpoppis kring 2007 och som byggde på ett betydligt äldre maner. I slutet av åttiotalet så handlade det om att kontorskvinnor skulle stå och sukta efter den manlige byggarbetaren som tog en ”Diet Coke break” och kring 2007 så hade världen kommit nog långt att kvinnorna faktiskt kunde få sitt eget break, dock med en insusande hjälte till hunk.

Coca-cola light har en tydlig strategi att vara för kvinnor (vi män ska dricka Zero) och nu är det alltså dags igen – det är dags för en ny hunk. Och som vi har väntat.

Jag skulle personligen tycka att kommunikationen blev intressant om Atlanta gick all in den här gången. Ge mig homosexuella, svarta, vita, judar och muslimer. Ge mig överviktiga amerikaner i latex. Ge mig alla i en stor orgie. Ge mig vad som helst som inte är den självaste nidbilden av den amerikanska utvattnade och totalt ointressanta drömmen.

 

Tyvärr kommer det med största sannolikhet att bli totalt intetsägande och precis sådär lagom så att några damer i övre medelåldern beställer en Coca-Cola light till sin fredagspizza med den bakomliggande drömmen att mannen hemma ska bli lite intressantare utan en halv flaska vin i kroppen. Allt bara för att återigen bli besvikna av att de inte ens gick ner några kilo i vikt över natten.

Fast vi vet inte med säkerhet vad som kommer så än finns det hopp. Det här är nämligen så stort att det har släppts en teaser inför the big bang den 28:e januari. Se, förundras och håll tummarna för att det här blir något nytt, något med själ.

 

Det här inlägget är en del av #blogg100 – en idé om att publicera en bloggpost per dag i 100 dagar

  • http://www.etui.se tjompa

    Det blev inget magiskt, det blev http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=l7AqpFcgTqQ

    Härlig kombo av det väntade, ekologiskt, det sprutande och det avklädda. Make your own picture vad allt betyder.

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site