// du läser...

Utveckling

Det otydliga personliga varumärket

Satt och pratade med en god vän igår och bollade lite kring framtiden, företagande och annat gott. Efter en stund kom vi in på min firmas hemsida som är en katastrof. Jag berättade att livet är belamrat med uppdrag och om andra saker som hänt, saker som får profileringsarbete att skjuta på framtiden (helt fel, jag vet men vad gör man inte för att få sova några timmar per natt).

Hur som haver så berättade jag om min idé att lyfta in den här bloggen som en del av företagets informationsfeed. Oavsett om etui.se är lite ledigare än företaget som ska byggas så är ju Tommie Nordholm fortfarande Tommie Nordholm även fast informationen är olika. Inspiration som inspiration.

Det hela ledda hur som helst till ett stort stopptecken. Jag blev förbjuden av min käre vän. Anledningen? Han anser att jag stundtals är lite för sur och dissande på den här bloggen något som inte går ihop med mitt personliga varumärke som han känner det. Tycker personligen inte att det stämmer men av mannens tonart att döma så var vidare diskussion i ämnet inte aktuellt.

Det här fick mig att börja fundera lite mer på hur personer ser på mig egentligen. Både ur ren professionell synvinkel och på de mer privata domänerna.


För något år sedan så fick jag efter lite letande tag i en mentor som passade väl in på de preferenser jag då hade satt upp. Det var en stark kvinna som hade visat på både driv och entreprenörskap. En som vågade gå sin egen väg men som ändå var mjuk, human och formad av världen. Som en del i det personliga utvecklingsprogram som skulle genomföras så fick jag ett gäng frågor på ett papper, frågor både jag och utvalda personer i min omgivning skulle svara på. Lätt konstiga frågor som mer skulle passat i ett kreatörsforum än på en bank så att säga. Hursom så förvånades en del över svaren som kom in från såväl nära vänner som flyktiga bekanta och kunder. Eller jag förvånades över vissa av detaljerna. Hur de uppfattade mig när de fick skriva fritt. Det hela dog dock tyvärr ut när mentorn ”sa upp” mig som adept pga att jag var lite djupare och krångligare än vad hon först trodde.

Hursom. Andras sanningar om en som person är sällan överensstämmande med vad man själv tror. Precis som det navelskåderi som allt som oftast sker på ett företag, då sett till företagets syn på sina egna produkter och tjänster i förhållande till vad världen utanför ser, känner och upplever. Inget konstigt med det såtillvida man förstår att det sker, varför det sker och vad man som ägare av sitt personliga varumärke kan och bör göra åt det.

Det hela leder till en slutsats. Jag tänkte genomföra ett liknande test som jag och mentorn arbetade utifrån och slänga ut på det stora internätet. Kolla in hur uppfattningen från mina digitala kontaktpunkter skiljer sig från de professionella (sett till jobb alltså) och vidare mot de analoga privata.  Förhoppningsvis kommer  jag närmre produkten Tommie och får lättare att resonera kring de värden och uppfattningar jag bygger runtom mig. Det kommer bli läskigt, det kommer bli roligt. Det kommer inte att hända just nu men inom kort. Så Tommie – om du läser det här om två veckor och fortfarande inte skridit till verket så skäms och kom igång bums!

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site