// du läser...

Reklam / PR

Nytt annonsformat för iPhone

Sprang just på en väldigt intressant nyhet i ämnet kring marknadsföring och mobiler. Det amerikanska företaget Point Roll har precis släppt ut ett nytt annonsformat helt anpassat för mobilsurfare som har en iPhone i sin hand. Produkten visas upp för besökare på usatoday.com (10,7 milj unika besökare i månaden – alla plattformar). Med tanke på iPhonens idé om att säljas med fast dataplan och dess möjligheter kring surfning och videotittande så är det här en väldigt intressant utveckling. Vi pratar möjlighet att koppla interaktiva banners till befintligt innehåll som kan bjuda på både mervärde och upplevelse. Rätt använt är det här en guldåder.

Usatoda via iPhone




Möjligheter med annonsformatet

  • Video via click-to-play
  • Kupongnedladdning
  • Integrerade länkar till iPhonens programvara för kartor (Google Maps)
  • Ring-up länkar (ett klick och telefonen ringer upp ett specifikt nummer i annonsen)

Att mobilmarknadsföring kommer bli en het potatis råder det ingen tvekan om. Många är parterna som vill in i och ikring den käraste av våra tekniska ägodelar. När dessa dessutom går mot att vara ständigt uppkopplade mot internet (och framöver även mot andra enheter) så förstår vi att det handlar om astronomiska möjligheter och tillika belopp. Iphonen plöjer i gropig sjö och vindarna börjar blåsa.

PS. Jag är ute efter resurser och inspiration för att kunna grotta ner mig mer kring mobilmarknadsföringens otrampade träsk. Har du några tips på siter så posta gärna en länk bland kommentarerna! DS.

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site