// du läser...

Marknad / Kommunikation

Nintendo shakear rumpa!

Shake me baby!

Nyligen släppte Nintendo spelet Wario Land till sin spelkonsol Wii, ni vet den där vita lilla leksaken som alla blir helt betuttade i när dom väl provat. Hur som haver så går spelet ut på att man kombinerar det vanliga knapprandet på handkontrollen med att man skakar densamme.

Som en del av kampanjen har Nintendo dealat lite med YouTube och gjort något av det mer intressanta digitala kampanjlösningar jag sett på länge. Med en helt klockren koppling till produkten så visas en teaser för spelet strösslat med extra räksallad. Resultatet kommer utan tvekan att bli en snackis och på den här nivån, mer pengar i plånboken för bolaget. Nog sagt, kolla in kampanjen.


För några veckor sedan så släpptes även en mycket skön kampanjsite för spelet. Med härligt nördig 8-bits musik i bakgrunden blir man guidad in i spelet, får lite bakgrundsinfo och annat gott. För att koppla det hela till produkten så måste det skakas på länkar samt att själva siten är uppbyggd som just ett spel. För att få all info måste du klara av tre uppdrag. Att den är producerad av svenska Fantasy Interactive visar bara att det svenska stålet är starkare än styrkan personifierad.

  • http://mathiaswiberg.se/ mw

    Detta måste vara en av det roligaste kampanjerna jag sett på länge på nätet. Jösses.

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site