// du läser...

Reklam / PR

Lightwriting – som en dröm redo att besannas

Det är något speciellt med lightwriting. Så enkelt och nära men ändå så svårt och långt bort. Drömskt och helt underbart. Rekommenderas  minst en gång i veckan och passar lika bra till pepp innan mötet som för avkoppling innan sänggående.

Nedan ser du en ny film från Lichtfaktor Crew gjord i London som tar lightwritingen ett steg längre. En integration med  objekten runt omkring oss.

[youtube 1F5RnaJkIeA]

Du hittar mer från Lichtfaktor Crew på deras MySpace sida och deras Flickr.

Den amerikanska mobiloperatören Sprint är en av dom som anammat konceptet och tagit fram en riktigt bra reklamfilm som kopplar ihop idé och koncept med framtagandet och produkten.

[youtube lW_9SYaWAQg]

Vidare.

Ytterligare några som är riktigt inspirerade är Pika-Pika från Japan vilka bland annat gjort PikaPika the Movie. För att förstå att det här inte är något som man kastar ihop på en kväll så kika gärna vidare på behind the scenes-videom av filmen ovan.

Har du kommit så här långt i den här posten så måste du  vara lite sugen på att börja skapa själv.  Instructables.com har satt ihop en how-to för nybörjare. Om du kommer någon vart alt. har mer bra information så tveka inte att lägga en kommentar. Är själv mer än intresserad av att börja laborera själv. Snart kommer ju den mörka vintern.

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site