// du läser...

Reklam / PR

AIK gör det bra

Ni som känner mig vet att jag har mer kunskap om silverfiskars rörelsemönster i Nya Guinea än om fotboll. Detta faktum fråntar mig inte dock inte möjligheten att tycka till om AIK´s nyligen uppkommna reklamfilm. Filmen är, enligt Dagens Media, gjord av AIK-supportrar från reklambranschen som sammanslutit sig under det antiklimaxkreativa namndet ”Det svartgula nätverket”.

Filmen, en 50 sekundare som både kastas runt viralt via YouTube och sänds på TV4 ser jag som en trolig hit hos målgruppen. För en AIK:are (har några omkring mig) så tänder den på samtliga cylindrar. Igenkänningsfaktorn är hög även om det kan vara lätt svårbegripligt för personer som inte brukar hänga i Stockholmsförorten Solna och landmärket Råsunda. Tunnelbanan som är det vanligaste transportmedlet, den långa rulltrappan upp mot Solna Centrum, tunneln för att ta sig till Råsunda och sen allt som de facto händer inne på stadion.

Då vi antar att budgeten har vart relativt låg kan jag bara säga grattis.

[youtube Ki4e8q0D1xI]

[tags]AIK, Reklamfilm[/tags]

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site