// du läser...

Entreprenörskap

Ny tidning för småföretagare

Läste just på Resumé att Anders Andersson precis presenterat sin nya tidning Driva Eget. Förutom att mannen ifråga om möjligt har veckans ”svennigaste” kombination av för- och efternamn har man tidigare kunnat läsa hans företagarartiklar hos Privata Affärer.

Nu är siktet alltså omställt en aning. Efter 38 år i Bonnersfären tar han över kvartaltidskriften Småföretag, lägger den i eget bolag och byter namn till Driva Eget.

- Driva eget riktar sig till småföretagare med högst tio anställda. Den talar till företagaren som privatperson. Det innebär att tidningen ska bli lite mjukare än Småföretag och bland annat ta upp relationsfrågor som hur man klarar både äktenskap och slitet som entreprenör.

I slutet av artikeln på Resumé så svarar Anders på frågan hur det känns att lämna Bonnier efter så pass många år. Svaret är underbart och visar på att driv inte alltid är knutet till ålder.

- Jag måste ha trivts fruktansvärt bra, eftersom jag stannade i 38 år. Men det känns lite vemodigt. Fast nu fyller jag 62 och det är dags att varva upp.

Dags att varva upp. Underbart. Själv har jag mängder med människor runt mig som är i 30-års åldern och börjar varva ner.

För mig är tidningen hur som haver mer än välkommen. Har tidigare vart både lösnummernisse och prenumerant av just tidningen Småföretag men tyckte inte att träffade rätt. Förvisso var den, som namnet antyder, anpassad för småföretagare vilket per definition är företag med 10-49 anställda och omsättning under 10 miljoner euro per år. Med tidningen Driva Företag så är siktet inställt på oss mindre företagare som i folkmun kallas mikroföretagare (färre än 10 anställda och högst 2 miljoner euro i omsättning). Personligen hoppas jag att det blir en hel del entreprenörskap, lite hands on-tips men även artiklar på en nivå som lär i ett bredare spektra.

Självklart har jag hoppat på en prenumeration och kommer att komma tillbaka med en liten recension.

Driva_Eget-0801

[tags]Egenföretagare, Entreprenör, Tidningar, Anders Andersson[/tags]

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site