// du läser...

Marknad / Kommunikation

Vem säljer marknadsavdelningen?

Nummer 1A i boken om att sälja ett företag, en organisation eller en individ. Allt kommunicerar (shit, jag låter som en gammal lärare på Berghs). Men bryt ner orden i sina beståndsdelar, inte är det så konstigt som det kanske kan tyckas. Jag kommer fram till dig på gatan, propert klädd i den vackraste kostym. Frågar efter vägen till kebabrestaurangen. Visst signalerar jag något, har jag dessutom veckans sämsta andedräkt så kommer det självklart att addera ytterligare till mitt varumärke, och mitt önskan om att få ett bra och trevligt svar från dig. Mitt sälj. Ha ovanstående i bakhuvudet och läs följande platsannons.

”The Phone House är en arbetsplats med goda arbetsförhållanden och med högt i tak. Vi erbjuder ett mycket stimulerande, variationsrikt och utmanande arbete, där du arbetar självständigt. Företaget präglas av nytänkande och vi värdesätter medarbetare som kan ta egna initiativ.”

Tjänsten vilken utannonseras är som marknadsassistent på The Phone House. Allt kommunicerar, även stora innehållslösa floskler till ord som saknar både betydelse och mening i tider som dessa. Att det trycks ut från, och via, en marknadsavdelning är enligt min mening extra illa. Kan man inte ens ordna en platsannons med ett uns kreativitet och målgruppskänsla, hur ska man då kunna vara en resurs för bolaget ifråga. Och hur dålig köpare kommer man inte att bli? Visst. Saker dras till sin spets – men ni förstår poängen. Det här är viktiga saker.

  • Länk (så länge den fungerar)

[tags]Rekrytering, Reklam, Företagsledning[/tags]

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site