// du läser...

Marknad / Kommunikation

Chefen och varumärket

En liten kort sandlådetanke för oss som arbetar med kommunikation på något sätt (och därigenom har en kontaktyta med tidningen Resumé).

Viggo, herr chefredaktör på tidningen brukar vara en person som kommer upp i samma meningar som en mängd negativa ord vid sin sida. Personligen har jag bara sett honom på seminarie och vid bjudbar och kan väl bara säga att min magkänsla säger att vi inte kommer bli bästa vänner.

Men en kort och stilla fundering. Kan en föraktad chef och företrädare bära varumärket på sikt? Eller är det så illa branschen är cynisk och en person som Viggo de facto stärker istället för att rasera?

Ta t.ex. och kolla närmre på den här nyheten på Resumé.se. Den handlar om när tjuvar bryter sig in på tidningens redaktion. Läs sedan kommentarerna.

Förutom att det är en av de mest kommenterade dito på siten så går de rätt hårt mot just ovanstående bossanostra. Eller föresten. Kolla inte på länkarna ovan och läs inte det här inlägget. Det slog mig just att det finns bättre saker att göra än att läsa om den här reklamskvallerblaskan.

[tags]Reklam, Resumé, Viggo Cavling, Ankdamm[/tags]

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site