// du läser...

Reklam / PR

Död åt bannern, länge leve bannern

Just nu pågår det väldiga diskussioner kring marknadsföring på internet. Budgetar förflyttas och vi som har lite intresse av internet och kommunikation är plötsligt roliga att prata med.

Under ett seminarie jag besökte i förmiddags tog en av talarna upp direktmarknadsföring ur ett kreativt perspektiv. Fokus låg på interaktivitet i nya kanaler. Herr Johnnie från 1.1.3 tog upp ett par viktiga punkter som är direkt kopplade till vår tids händelser på internet. Det som jag tänker på nu är inte några specifika punkter (iom att jag har bra koll på den biten) utan det faktum att så pass många i publiken satt och kliade sig i huvudet.

För den oinvigde finns det många spår att ta reda på. Bannerannonser som ingen klickar på, sökordsannonsering som fungerar för vissa, PR via bloggar, one-to-one marketing via sociala media och så hela baletten kring användargenererat innehåll och web 2.0. Och det är ändå bara början. Som topping över hela faderullan så vilar det faktum att standard saknas för att mäta trafiken (bl.a DI 070905, ej på nätet). Allt är med andra ord en riktig röra, enligt mig en intressant och trevlig röra, men fortfarande en röra.

Fastnade kring tanken på banners. Kom att tänka på att jag sett en lösning för ett tag sedan som rotade in sig rätt hårt i mitt medvetande. Etsat sig fast. Efter lite letande och en och en halv kopp nybryggt kaffe finns den att dela med dig. Avsändare Amnesty International i Turkiet.

Amnestybanner

Via Houtlust

[tags]Banner, Internet, Marknadsföring, Amnetsy[/tags]

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site