// du läser...

Livet

Kommentera: Jag är vaken!

Nu får det vara nog, dags att öppna ventilen en aning. Jag måste officiellt få hacka på tidningen Dagens Media och då en del av deras webb.

Det ligger till så att Dagens Media har valt att stänga av kommentarsfunktionen på alla sina artiklar vardagar mellan kl. 22-06 samt helger. Eller, valt och valt. Såhär har det vart ett bra tag om inte alltid.

För mig är ”finessen” helt jävla obegriplig. Så urbota korkad att jag bara vill lägga mig ner och gråta.

Ta en person som mig vilken till största del besöker dagensmedia.se både dagar, sena kvällar, nätter och helger. Jag är en man med åsikter och är gärna med och diskuterar kring vissa ämnen och nyheter. Dock så kan jag bara göra det vid ytterst få tillfällen p.g.a. det jag kallar för vi-ska-hålla-koll-på-dig-censur-och-nu-borde-du-sova. Det är inte rätt, det gör mig inte glad och det är inte smart.

Jag antar att själva idén från företagets sida är att de vill kunna ha en någorlunda bra koll på vad för kommentarer som postas så att de kan vara snabba med att plocka bort de som inte passar in. Det finns nog en viss känsla att man inte vill få lika idiotiska bollar i rullning som sker hos konkurrenten resume.se och dess artikelkommentarer (personhopp, OT och annat under kategorin: fel). Dock så är det är helt fel väg att gå.

Seriöst. Internet stänger inte på nätterna. Internet stänger inte på helger. Åsikter förändras inte över en natt (såvida man inte är full). Webben är tillgänglig 24/7, worldwide. Informationen och funktionerna ska finnas där på besökarens villkor när det gäller tid. Tillgänglighet är ett ledord.

Vi pratar inte om en geografiskt punktplacerad butik. Vi pratar om en webbsida. Vi pratar en funktion på webbsidan som får besökaren att interagera med både företaget och dess andra intressenter. Vi pratar om en funktion som som får besökaren att stanna längre hos företaget. Vi pratar om kunder som tillsammans med företaget vill ventilera tankar och åsikter. Vi kan dra det hela vidare till varumärke och interaktion, kundsyn och annat kul…

Ventilen är öppnad, ord är skrivna och jag är ännu mer förbannad än när jag började. Usch! Snälla någon på Dagens Media, gör om och gör rätt. Börja ta besökarna för vad de är, och för de åsikter de står bakom.

Och så här ser det ut…

Dagens Media kommenterar

[tags]Dagens Media, Internet, Kommentarer, Internet, Reklam[/tags] >

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site