// du läser...

Livet

Bregott har en fnurr på linan

Internet. Kanalen som aldrig sover, som alltid har en potentiell besökare runt husknuten.

För en tid sedan skrev jag lite kring Reklamförbundets och dess hemsida som inte riktigt fungerade som den skulle. Påpekade vikten av att webben alltid fungerar för företag och organisationer.

Att en hemsida finns uppe och rullar 24/7 är idag inte ens en hygienfaktor. Det är en av grundstenarna till ett existensberättigande. Hygienfaktorer är att den faller målgruppen i smaken, är informativ, lättnavigerad etc. etc. Vill man bräka på och komma upp i ”status minsta möjliga normal” får man tänka efter lite till. Vill man ta över världen ringer man tydligen till Farfar i dagsläget.

Några som inte riktigt har sitt på det torra för tillfället är Arla och deras kära Bregott. Via olika kanaler har företaget pushat för att dra sitt strå till kundintegrationstänket. Att gå till Bregotts hemsida för att rösta fram den bästa reklamfilmen genom tiderna (Bregotts reklammanér är inte mindre än 12 år gammalt). Interagera med varumärket, få i sig mer information, känna att man är en del av den stora marknadföringsapparaten.

Hitintills har kampanjen gått relativt bra. 50 000 stycken röster har registrerats. Sista veckan är kommen. Prime time. Och vad händer, webbsidan lägger ner. Utan att klanka på någon men för att citera mig själv om jag skulle vart ansvarig ”hur i helvete är det möjligt?”.

Högst troligt ligger bregott.se under Arlas hemsida som också ligger nere för tillfället. Varför göra något halvdant när man kan göra det fullt ut.

Teknik felar och shitt happens, det är jag mer än fullt medveten om. Men det finns mängder med människor som inte gör annat än att se till att om en hemsida går ner så säger det bara ”klick”, så är den tillbaka igen. Allt från speglingar till separerade leverantörer av tjocka kablar gjorda för informationsförflyttning.

Internet växer och vi med den. Ingen dör för att en hemsida inte fungerar men varje hack i ett varumärke är ett hack för mycket. Många bäckar små och allt det där.

Bregott.se

Arla.se

Bregott-nu

[tags]Reklam, Internet, Arla, Bregott[/tags]

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site