// du läser...

Livet

Rök inte, kör inte för fort

Här kommer två reklamenheter som har etsat sig fast hos mig den senaste tiden.

Den första är på ett rätt ”klassiskt” tema, sluta röka. Personligen tycker jag om bildlösningen men tror att den hade fungerat alldeles utmärkt utan copy-texten uppe till höger vänster. Det blir lite väl självklart oavsett om man fångas av bilden eller fastnar för Smoking Kills. För mig går den rakt in hursomhelst.

Smoking Kills

Byrå: Impact & Echo BBDO, Kuwait
Läs mer om arbetsgruppen och se en större bild här.

Vidare har vi en video som även den spelar på vad man inte borde hålla på med, köra bil för fort. Filmen är inget för känsliga men visar verkligen på hur bra rörligt media kan förmedla, och spela på, emotionella värden. Filmen härstammar från Irland och vrider om mitt hjärta varje gång jag trycker på play.

[youtube PJE3OuZdnDM]

Läs mer om filmen här och här.

[tags]Reklam, Rökning, Emotionella värden[/tags]

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site