// du läser...

Reklam / PR

Billigare mat åt folket

Datumet är den andra januari. Du är fortfarande bakis (som många andra medmänniskor) och går återigen ner till den lokala pizzerian för att få i dig dagens kvot av näring. Nyårslöftet om att bli fit for beach 2007 ligger i ett töcken av brända hjärnceller. Livet är helt enkelt lite jobbigt.Men, så kommer du på att du får en tvåliterscola på tjorren för samma peng som en 33cl´s burk på pizzerian. Du gör en avstickare. Väl vid kiosken ser du stället med kvällstidningar och kommer på att ”med en sån där kan jag bränna några hjärnceller till…”. Du låter blicken smeka över de två olika alternativen (ja, vi är i Stockholm) och fastnar nästan direkt för Aftobladets stora bokstäver: Spara 5000 kronor på dina matinköp. Kalasbra. Ett av nyårslöfterna var ju, bredvid träningen, att bli lite mer ekonomisk! Du langar fram pengarna och tar colan och din nya privatekonomiska polare till papper och går vidare mot pizzerian.Väl hemma med dina två nya vänner, kebabpizzan och en färsk Aftonbladet, börjar du bläddra… efter ytterligare några tuggor och en halvliter lärreblärre uppenbarar sig uppslaget som ska förändra ditt liv. Med stora bastanta vackra bokstäver står det: Kolla – så sparar du 5000 kr på maten. Pupillerna drar sig per automatik mot bilden (jovars, vi funkar så) och du ser välfyllda City Gross kassar. ”Underbart, shoppa mat OCH tjäna pengar! Bye, bye ICA – City Gross here I come!”. Du börjar läsa…Ok. Personen och handlingarna ovan är helt påhittat drabbel från min sida, allt för att få skiva av sig lite… Det som dock stämmer bra ihop med verkligheten är det som har med Aftonbladet att göra.Något som också stämmer är att hela prisjämförelsematrisen var en produkt från ett företag vid namn CGI Malmö. CGI Malmö är företaget Bergendahls & Son AB´s (ägare av City Gross) PR-byrå. En av PR´s fyra hörnstenar är just marknad och det här kallas lite enkelt för just marknadspr. Redaktionell reklam när det är som härligast. Svalt med hull och hår av lätt stressade journalister… Läs gärna mer hos Dagens Media .Rätt eller fel, bra eller anus. Jadu, smaken är som baken. Delad.Dagens eftertanke: Man ska inte lita på allt man läser på Internet, men tror du på allt som står i tidningarna?Andra bloggar om: , ,

Tommie - tjompa - Nordholm

Tommie Nordholm, jag, har i över 14 år professionellt och fokuserat arbetat med att se till att företag och organisationer får ut mesta möjliga av sina webb- och marknadssatsningar. Detta utan att bli förda bakom ljuset av div. olika leverantörer.

På den här bloggen tar med engagemang, Berghs-diplom och ett jävlar anamma i ryggen upp saker som berör och utvecklar vår vardag. Din konkurrents morgon-dag.

Intresserad av ett förutsättningslöst möte för att diskutera hur ditt projekt kan optimeras till att bli bästa möjliga?

+46 733 50 88 68
tommie@apdf.se
www.apdf.se

Twitter

Photos on flickr

Switch to our mobile site